Wersja do druku

Zamawiający:

Przetargi

Adres:
Gmina Bogoria
28-210 Bogoria

Kontakt:
tel. 015 867-40-86, fax. 015 867-42-81
E-mail:malec.urzad@bogoria.pl
Strona www:

Numer ID: 228

Data publikacji:
2015-12-07 12:59:59

Przedmiot: Dostawa oleju napędowego do magazynu paliw na terenie Urzędu Gminy w Bogorii w 2016 roku.

Treść przetargu:

Znak:RGiZP.700.115.2015                                                  Bogoria, dnia 07.12.2015 r

Gmina Bogoria, woj. Świętokrzyskie, 28 – 210 Bogoria, ul. Opatowska 13

Tel. (015) 867-40-86 ;    867-40-15        fax. (015) 867-42-81

        http://www.bogoria.swietokrzyskie.info/

OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA:

Dostawa oleju napędowego do magazynu paliw na terenie Urzędu Gminy w Bogorii w 2016 roku.
Numer ogłoszenia: 332748 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

 

zawarcia umowy ramowej

 

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Bogoria , ul. Opatowska 13, 28-210 Bogoria, woj. świętokrzyskie, tel. 015 8674015, faks 015 8674281.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: urzad@bogoria.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju napędowego do magazynu paliw na terenie Urzędu Gminy w Bogorii w 2016 roku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest - dostawa do 70 m3 oleju napędowego na potrzeby własne Urzędu Gminy, sukcesywnie partiami w ciągu roku 2016. KOD CPV: 09134100-8. Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać parametrom określonym w aktualnej na dzień złożenia oferty Normie PN-EN 590 oraz Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych z dnia 9.10.2015r. W okresie zimowym 16 listopad - 28 luty dostarczany winien być olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych. W pozostałym okresie Dostawca będzie dostarczał olej napędowy standardowy . Do oferty należy dołączyć wyniki badań oferowanego oleju napędowego wykonane przez niezależne laboratorium akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji uprawnione do prowadzenia badań oleju. Wyniki badań muszą potwierdzać, że oferowany olej napędowy spełnia określone powyżej warunki minimalne. Dostawa przedmiotu zamówienia o szacunkowej łącznej ilości do 70 m3. Jednorazowa dostawa będzie wynosić ok. 5 m3. Transport przedmiotu zamówienia realizowany w całości przez Wykonawcę - bez udziału Zamawiającego. Wszystkie środki transportowe Wykonawcy powinny być wyposażone w legalizowane urządzenie pomiarowe określające ilość oleju napędowego w litrach oraz spełniające warunki techniczne do przewozu paliw płynnych, wyspecyfikowane w odpowiednich przepisach prawa. Dostawa przedmiotu zamówienia w terminie do 24 godzin od chwili złożenia telefonicznego, faksowego lub pisemnego zapotrzebowania. Z uwagi na strategiczny charakter zamówienia opóźnienie dostawy nie poprzedzone stosownymi uzgodnieniami stron będzie bezwzględnie skutkowało naliczeniem kar umownych określonych w projekcie umowy, a w przypadku powtarzających się uchybień również rozwiązaniem umowy z winy Wykonawcy. Wymóg powyższy będzie traktowany przez Zamawiającego rygorystycznie. Wymóg awizowania przez Wykonawcę ścisłego terminu dostawy dzień i przybliżona godzina. Zamawiający będzie przyjmował dostawy w godzinach 800 - 1800 w dni robocze. Uchybienie temu terminowi dziennemu traktowane będzie jako opóźnienie dostawy . Odbiór paliwa w innych godzinach niż 800 - 1800 jest dopuszczalne po uzgodnieniu z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu łącznie mniejszej ilości oleju napędowego, niż określona w ust.1, w przypadku, gdy wynikało to będzie z mniejszego niż szacowane zapotrzebowania..

II.1.5)

 

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  •  

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.41.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        - Zamawiający wymaga posiadania koncesji na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie przepisami Prawa Energetycznego. . Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia.

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający wymaga należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 usługi obejmującej dostawy paliw płynnych w ilości nie mniejszej niż 70 m3/rok.. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawcy złożą określone w SIWZ oświadczenia lub dokumenty. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wspólnie muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        - Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawcy złożą określone w SIWZ oświadczenia lub dokumenty. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wspólnie muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie określa szczegółowo tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony formularz ofertowy - według zał. nr 1 do siwz, Ważna umowa z producentem oleju napędowego jeśli wykonawca nie jest jego producentem a tylko odbiorcą. Zamawiający dopuszcza zamiennie możliwość złożenia ważnej umowy z innym koncesjonowanym dostawcą oleju napędowego. Oświadczenie wykonawcy, że każda partia przedmiotu dostawy będzie bezwzględnie spełniać wszystkie określone przez Zamawiającego parametry jakościowe. Inne dokumenty lub pełnomocnictwa wymagane fakultatywnie lub warunkowo przez Zamawiającego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Stały upust - 20

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bogoria.swietokrzyskie.info
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Bogorii ul. Opatowska 13, 28-210 Bogoria , pok. 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Bogorii ul. Opatowska 13, 28-210 Bogoria , pok. 14.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:

Wójt Gminy Bogoria

 

UWAGA !

Znak:RGiZP.700.118.2015                                                    Bogoria, dnia 14.12.2015 r.

 

W odpowiedzi na zapytania, Urząd Gminy w Bogorii udziela poniżej odpowiedzi.

 

Pyt.1. SIWZ 4 pkt. 3 - Prosimy o określenie przewidywanych ewentualnych ilości oleju napędowego o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych, ponieważ jest to konieczne dla czytelności postępowania oraz skalkulowania oferty. Prosimy również o doprecyzowanie czy cena oleju napędowego o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych będzie wyznaczana w oparciu o cenę hurtową producenta dla tego produktu oraz zaoferowanego w ofercie upustu? Proponujemy za ceny bazowe przyjąć ceny hurtowe producenta odrębnie dla obu produktów oraz dwa odrębne upusty, co uważamy za naLuralnc.

Z uwagi na fakt, że cena sprzedaży oleju napędowego standardowego i oleju napędowego o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych bardzo się różni, jak również w związku z awizacją tych produktów z innych baz magazynowych a co za tym idzie dużymi różnicami kosztów transportu, nie jest zasadne, aby dla całości zamówienia, obejmującego w istocie dwa rodzaje olejów napędowych, zastosować jeden opust.

W związku z powyższym prosimy o rozdzielenie cen-opustów dla ON i ON arktycznego, ponieważ zaproponowanie jednej ceny dla dwóch dc facto produktów jest. zadaniem karkołomnym i nieuzasadnionym ekonomicznie.

Odp. Ad. 1. Zamawiający nie może określić ilości oleju o plepszonych właściwościach. Ilość zamawianego oleju będzie zależała od warunków atmosferycznych ( duże mrozy). Na olej standardowy i polepszony zostaje jeden upust. Należy liczyć od ceny producenta.

Pyt. 2. Prosimy o udzielenie informacji, na jakie cele wykorzystywane będzie dostarczany w ramach umowy zawartej w wyniku udzielenia niniejszego zamówienia publicznego olej napędowy, tzn. czy będzie wykorzystywany przez Zamawiającego wyłącznic na własne potrzeby czy toż Zamawiający zamierza go przeznaczyć do dalszej sprzedaży? Zwracamy

       uwagę, iż zgodnie z zasadami regulującymi kwestie obrotu paliwem sprzedaż paliwa, które zostanie przeznaczone na cele inne niż własne (do dalszej sprzedaży) podmiotowi nie legitymującemu się koncesją na obrót paliwem nie jest możliwa.

Odp. Ad. 2. Wyłącznie na potrzeby własne.

Pyt. 3. W hurtowym obrocie paliwami stosuje się powszechnie rozliczenie wyrażone w litrach golowego wyrobu w temperaturze 15°C. Również ceny publikowane na stronach internetowych producentów" paliw odnoszą się do temperatury referencyjnej. Odniesienie się do cen producenta, które podawane są w 15°C naszym zdaniem oznacza także konieczność rozliczenia w 15°C. Wynika to z zasady matematycznej gdzie wartość mianowana w określony sposób (np. zł/m3 w temperaturze 15°C) pomniejszona o zł lub % daje tę samą wartość mianowaną czyli zł/nr" w 15°C. Prosimy więc o informację czy podstawą do rozliczenia faktury będzie ilość dostarczonego oleju opalowego w temperaturze 15°C wg przyjęcia przez Zamawiającego z uwzględnieniem normatywnych ubytków - wg wskazań układu pomiarowego z kompensacją do 15"C przy autocysternie"." Dodatkowo do każdej dostawy możliwe jest załączanie wydruków z drukarki zamontowanej w autocysternie.

Odp. Ad. 3. Odbiór będzie odbywał się wg. wskazań zalegalizowanego układu pomiarowego przy autocysternie w litrach bez względu na temperaturę otoczenia. Temperatura referencyjna podczas odbioru paliwa nie będzie brana pod uwagę.

Pyt 4. § 3 ust. 1 - umowy - .lako bazę magazynową uznaje się zbiorniki stałe przeznaczone wyłącznic do dystrybucji hurtowej. Nic uznaje się jako bazy magazynowej stacji paliw lub cystern kolejowych. Odbiorca ma prawo do kontroli zabezpieczonego przez Dostawcę paliwa (ilościowego i jakościowego) dla potrzeb Urzędu Gminy w Bogorii. Prosimy o wyjaśnienie, co Zamawiający ma zamiar kontrolować, w sytuacji, w której paliwo jest odbierane od producenta i nie jesi magazynowane przez Dostawcę. Dodatkowo pojęcie „baza magazynowa” nie występuje w innych miejscach dokumentacji przetargowej,

Aby zabezpieczyć interesy Odbiorcy proponujemy złożenie oświadczenia, że Dostawcę łączy z producentem paliwa lub z podmiotem prowadzącym import lub hurtową sprzedaż paliw obowiązująca umowa pozwalająca na realizacje dostaw objętych przedmiotem zamówienia.

Odp. Ad. 4. § 3 umowy nie podlega modyfikacji.

Pyt. 5. § 6 ust. 2 - umowy - część zabezpieczenia (w wysokości 30%) jest zwracana nie później niż w 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości. Zgodnie z art. 568 § 1 k.c. sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna rzeczy ruchomej zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli wada zostanie zgłoszona to ma jeszcze roczny okres przedawnienia roszczenia o wymianę wadliwego towaru liczony od dnia zgłoszenia wady. Zastosowanie tych terminów oznacza zablokowanie 30% zabezpieczenia na długi czas.

Dodatkowo nic wskazano także w jakim terminie ma nastąpić uznanie przez Zamawiającego, że zamówienie zostało prawidłowo wykonane Prosimy o wskazanie, że brak zgłoszenia zastrzeżeń w ciągu 14 dni do czasu wykonania ostatniej dostawy jest równoznaczny takim uznaniem i powoduje zwrot lub zwolnienie całości zabezpieczenia,

W przypadku sukcesywnych dostaw oleju napędowego około 5m3 raz na miesiąc, już po upływie miesiąca w zbiorniku Zamawiającego będzie znajdowało się paliwo z następnej partii, a paliwo, które będzie podlegało rękojmi zostanie zużyte w pojazdach Zamawiającego. Dodatkowo ocena jakości paliwa może dotyczy wyłącznie próbek pobranych bezpośrednio z cysterny, tak aby uniknąć ewentualnego zarzutu, że na stan paliwa wpłynęły czynniki, których źródłem był stan zbiornika Zamawiającego. Wskazanie

      dwuletniego terminu związania zabezpieczeniem jest. nieproporcjonalne do potrzeb Zamawiającego, a ponieważ będzie ono uwzględnione przy kalkulacji cen, to może wpłynąć na zwiększenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego.

Odp. Ad. 5. Zabezpieczenie zostanie zwrócone po 30 dniach od ostatniej dostawy kończącej umową.

Pyt. 6. § 7 ust. 3 - umowy - Z uwagi na fakt iż Zamawiający zastrzega jedno badanie paliwa na koszt Dostawcy w okresie trwania urnowy, poprzez badanie jakości dostarczonego paliwa w wybranym przez siebie laboratorium prosimy o podanie całkowitych kosztów takiego badania.

Czy Zamawiający przy porównywaniu wyników badań laboratoryjnych próbki paliwa z atestem jakościowym dołączonym do dostawy, z której pochodziła ta próba będzie uwzględniał normatywne błędy pomiarów dla poszczególnych metod badań, którymi określone są poszczególne parametry paliw płynnych?

Metody badań, którymi określone są poszczególne parametry paliw płynnych mają określone błędy pomiarowe dlatego wyniki badań parametrów pobranych próbek paliwa mogą się różnić w granicach tych właśnie błędów w stosunku do wskazanych w załączonych do dostaw świadectwach jakości, ale muszą się mieścić w granicach przewidzianych obowiązującymi przepisami. Niezgodność wyniku badan parametrów próbki paliwa z świadectwem jakości nic oznacza, że paliwo to straciło swe właściwości użytkowej. O tym. ze paliwo nie posiada prawidłowych parametrów, decyduje wynik badań próbki potwierdzający, że dostarczone paliwo jest niezgodne z obowiązującymi norami i Rozporządzeniami Ministra Gospodarki.                                                            Odp. Ad. 6. Zamawiający robi badania laboratoryjne na koszt Dostawcy w przypadku podejrzenia o dostarczenie paliwa niezgodnegoi z normami.

UWAGA !  Zawiadamia się Wszystkich Oferentów o przedłużeniu składania ofert na przertarg nieograniczony na dostawę oleju napędowego do magazynu paliw na terenie Urzędu Gminy w Bogorii w 2016 roku - na dzień 17.12.2015 roku godz.10:00.                                                                                                              

Numer ogłoszenia: 340734 - 2015; data zamieszczenia: 14.12.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 332748 - 2015 data 07.12.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Wójt Gminy Bogoria, ul. Opatowska 13, 28-210 Bogoria, woj. świętokrzyskie, tel. 015 8674015, fax. 015 8674281.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Bogorii ul. Opatowska 13, 28-210 Bogoria , pok. 14..
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Bogorii ul. Opatowska 13, 28-210 Bogoria , pok. 14..

Bogoria, dnia 15.12.2015 r.

 

Urząd Gminy w Bogorii udziela odpowiedzi na zadane pytanie.

 

 

Pytanie.

Zamawiający w odpowiedzi na prośbę o wyjaśnienie SIWZ „Prosimy o wyjaśnienie, co Zamawiający ma zamiar kontrolować , w sytuacji, w której paliwo jest odbierane od producenta i nie jest magazynowane przez Dostawcę” (Pytanie 4) wskazał jedynie, że wzór umowy nie ulegnie zmianie.

Również w przypadku odpowiedzi na pytanie dotyczące badania jakości paliwa na koszt Dostawcy (Pytanie 6) Zamawiający nie udzielił odpowiedzi dotyczącej wysokości kosztów takiego badania. Jeśli niezależnie od wyników kosztami badania zostanie obciążony Dostawca jest to potrzebne w celu kalkulacji oferty.

Zwracaliśmy się również z pytaniem „czy Zamawiający przy porównywaniu wyników badań laboratoryjnych próbki paliwa z atestem jakościowym dołączonym do dostawy, z której pochodziła ta próba będzie uwzględniał normatywne błędy pomiarów dla poszczególnych metod badań, którymi określone są poszczególne parametry paliw płynnych.

 

Odpowiedź.

Zamawiający zawiera umowę z Dostawcą a nie z Producentem paliw płynnych, więc podanie jakości paliwa będzie egzekwował od Dostawcy.

 

Zamawiający nie może określić kosztów badania jakości paliwa, ponieważ takowe koszty określa laboratorium, które przeprowadza badania.

 

Przy porównywaniu wyników badań laboratoryjnych próbki paliwa Zamawiający będzie działał zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

 

 

Załączone pliki
2015_P_11_siwz.pdf2015_P_11_siwz (2015_P_11_siwz.pdf - 333.108 KB)
Data publikacji: 2015-12-07 13:00:52 Redaktor: Barbara Malec

Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 2026
Wprowadził do systemu: Barbara Malec, data: 2015-12-07 12:59:59
Opublikował: Barbara Malec, data publikacji: 2015-12-07 13:01:26
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu